Obyvatelé Opavy mohou problémy hlásit pomoci SMS zpráv

Rozbitý chodník, vznikající černou skládku, poškozené lavičky či polámané stromy mohou obyvatelé Opavy odpovědným pracovníkům nahlásit nově prostřednictvím speciálního čísla formou SMS a MMS zpráv. Podnět pak město chce do týdne vyřešit či předat odpovědné organizaci. O způsobu řešení se lidé dozvědí na internetových stránkách radnice. ČTK to řekl Ondřej Skácel z kanceláře primátora.

Lidé mohou zprávy od 1. června posílat na snadno zapamatovatelné číslo 739 220 220. Vedení města předpokládá, že tímto způsobem se například technické služby rychleji dozvědí o případných problémech a závadách.
 
"Zájemci by měli co nejpřesněji uvést, kde se problém objevil či kde pořídili fotografii. Podnět pak ihned předáme příslušnému odboru magistrátu k vyřízení či podání stanoviska. Na webových stránkách města budou postupně uveřejňovány relevantní podněty a na ně navazující odpovědi," řekl Skácel.
 
S nápadem přišel náměstek opavského primátora Dalibor Halátek, který se inspiroval u kolegů v Semilech. "Tam tento systém zavedli jako první. Funguje ke spokojenosti dodnes. Následovala pak další města, celkem asi 20, některá tuto službu už ale zrušila," uvedl náměstek.
 
Počítá s tím, že v prvních měsících se bude muset město vyrovnat s velkým náporem podaných podnětů. "Věřím, že se během času situace uklidní, a pak budeme podněty vyřizovat průběžně," řekl Halátek. Informace bude zpracovávat v rámci své agendy pracovnice kanceláře primátora. SMS a MMS zprávy budou zpoplatněny podle tarifu odesílatele.
 
zdroj: ČTK