Lidé mohou zprávy od 1. června posílat na snadno zapamatovatelné číslo 739 220 220. Vedení města předpokládá, že tímto způsobem se například technické služby rychleji dozvědí o případných problémech a závadách.
"Zájemci by měli co nejpřesněji uvést, kde se problém objevil či kde pořídili fotografii. Podnět pak ihned předáme příslušnému odboru magistrátu k vyřízení či podání stanoviska. Na webových stránkách města budou postupně uveřejňovány relevantní podněty a na ně navazující odpovědi," řekl Skácel.
S nápadem přišel náměstek opavského primátora Dalibor Halátek, který se inspiroval u kolegů v Semilech. "Tam tento systém zavedli jako první. Funguje ke spokojenosti dodnes. Následovala pak další města, celkem asi 20, některá tuto službu už ale zrušila," uvedl náměstek.
Počítá s tím, že v prvních měsících se bude muset město vyrovnat s velkým náporem podaných podnětů. "Věřím, že se během času situace uklidní, a pak budeme podněty vyřizovat průběžně," řekl Halátek. Informace bude zpracovávat v rámci své agendy pracovnice kanceláře primátora. SMS a MMS zprávy budou zpoplatněny podle tarifu odesílatele.
zdroj: ČTK