"Součástí oprav byla i instalace bezpečnostních a protipožárních opatření, která by v budoucnu měla podobným událostem zabránit," řekl ředitel. Prostory budou střeženy kamerovým systémem. Odstavná hala je nově vybavena i vzduchotechnikou a odvětráváním. Ta umožní, aby v ní parkovaly i autobusy s plynovým pohonem.
Opravu haly pro 45 vozů podnik financoval z vlastních zdrojů. "Prodejem areálu v Rybářské ulici jsme získali 6,5 milionu korun. Zbývající peníze jsme našli úsporami a v rezervách," vysvětlil. Doplnil, že tato investice se nedotkne cestujících a cen jízdenek. "Zdražení jízdného neplánujeme," řekl.
Hala s trolejbusy v depu v Opavě-Kylešovicích začala hořet pravděpodobně vinou technické závady na jednom ze zaparkovaných vozů. Oheň sedm trolejbusů zcela zničil a poškodil značně i halu. Škodu dopravce odhadl na 48 milionů korun. Po požáru si dopravní podnik vypůjčil sedm vozů, aby mohl zajistit přepravu cestujících.
Opavský dopravní podnik už získalo pět nových trolejbusů za 50 milionů korun. Nahradily ty, které zničil požár. Další dva převezme dopravce od výrobce během jara příštího roku. "Náklady na jeden vůz jsou 9,8 milionu korun bez DPH. Celkem tedy za sedm nových trolejbusů zaplatíme necelých 70 milionů korun. Ze 40 procent tyto náklady hradíme z fondu Evropské unie. Zbytek z rozpočtu podniku," vypočítal mluvčí Jaromír Šimánek. Trolejbusy nebyly havarijně pojištěné. "Je to běžná praxe u všech dopravců. Měly jen zákonné pojištění. Havarijní by se nevyplatilo, bylo by příliš drahé," vysvětlil.
Pět nových vozů vyjelo poprvé do ulic Opavy v září. Jde o plně nízkopodlažní trolejbusy. Všechny jsou označeny jmény, které jim daly děti z opavských základních škol - Městobus, Andělský, Opaváček, Dračák a Mařenka.
zdroj: ČTK