Výrobci rychloobrátkového zboží více investují do průzkumů

Obchodníci a výrobci rychloobrátkového zboží letos v Česku kvůli hospodářské recesi investují více peněz do průzkumu trhu než loni. Zatímco v roce 2009 agenturám pro výzkum trhu klesl obrat meziročně o dvě procenta na 2,25 miliardy korun, tak letos by se měl díky oživení poptávky zvýšit o 8,5 procenta na zhruba 2,44 miliardy korun.

"Letos sice klesl obrat v oblasti finančnictví a bankovnictví, ale na druhou stranu registrujeme obrovský nárůst zakázek od firem vyrábějících rychloobrátkové zboží a podnikajících v obchodě. Chtějí prodávat i v době krize a potřebují znát aktuální trendy v chování spotřebitelů," uvedla Veisová, podle které obchodníci mají letos značný zájem také o informace, jak se budou zákazníci chovat poté, co hospodářská recese již bude minulostí.

Loňský pokles v tržbách v odvětví zaměřeného na průzkum, vyplývá ze skutečnosti, kdy velké firmy začali šetřit v období hospodářské recese hlavně v oblastech marketingu kam patří i výzkumi veřejného mínění.Jelikož u těchto výrobců či obchodníků začíná růst zájem o to jak si zákazník bude výbírat po ukončení hospodářské recese, tak začali i více investovat do průzkumů což bude následovat i v roce 2011. Odhadovaný nárůst v tomto segmentu je 8,6%.Zhruba 49 procent tuzemských průzkumů zadávají výrobci rychloobrátkového zboží a deset procent připadá na obchodníky. Finanční sektor má devítiprocentní a média osmiprocentní podíl.

 

celý článek na http://www.resenireklamaci.cz